kolačići

Monday, February 1, 2016

Rogačeva slatka gnezda


Kako je hrana kod nas sve skuplja i skuplja, a primanja sve manja i manja, moramo da ekonomišemo i prilikom kuvanja, a da ne zakidamo na hranljivim sastojcima.
Rogač nikada nisam pripremala, ni sama ne znam zašto.
Čak sam zaboravila i kakvog je ukusa.
Mama kaže da ga je koristila kada smo bile male i da tata voli štrudllu sa rogačem, a ja kao da sam prespavala taj period detinjstva.
Juče sam ga slučajno spazila u prodavnici i začudila se kako nije skup tj. kako je pristupačan,
U drugoj prodavnici je bio još jeftiniji - 200 g 50 dinara.
I eto tako je nastala ova poslastica ;).
Obarene špagete sam imala, braon šećer, jaja...
Miris rogača mi se baš ne dopada, ali mu je ukus prihvatljiv.
Odlučila sam da ga začinim cimetom, narandžom i limunom.
Miris vanile se podrazumeva.
Rogač ima dosta belančevina, raznoraznih minerala, a u prošlosti se koristio kao zaslađivač.
Kažu da je pogodan za dijabetičare.
Da rezimiramo - pored toga što je pristupačan, vrlo je i zdrav.


Neophodni sastojci za 12-15 gnezda:
400 g špageta
150 g mlevenog rogača
3 kašike ulja
5 jaja
1 šolja braon šećera
1 narandža (kora i sok)
1 kesica vanilin šečera
1 kašičica cimeta

Neophodni sastojci za preliv:
1/2 šolje braon šećera
1/2 šolje vode
1/2 limuna


Priprema:
Špagete skuvati prema uputstvu sa kesice.
Isprati ih u hladnoj vodi i dobro ocediti.
Preliti ih uljem i izmešati kako bi se ulje zalepilo na špagete.
Posusi ih mlevenom rogačem i sjediniti.
Rernu uključiti na 200 stepeni.
Pleh za mafine obložiti papirom za pečenje. U svako udubljenje stavljati po šaku špageta.
Preliti ih sledećim filom:
Jaja i šećer penasto umutiti, pa dodati rendanu koru od narandže i sok, vanilin šećer i cimet.
Gnezda peći 20-tak minuta.
Dok se ona peku, skuvati preliv:
Vodu, šećer i limun iseckan na sitnije komade, kuvati oko 5 minuta.
Pečena gnezda preliti sirupom i stavljati po komadić limuna.



Recept je kreiran 18.03.2015., premijerno objavljen u Kurirovom dodatku "Stvar ukusa" 27.03.2015., a na blogu je objavljen sa malim zakašnjenjem.

Nikolina sa bloga U slast me je podsetila da imam ovaj recept.
Postao je deo januarske zbirke recepata sa temom "rogač" (blogerska igrica "Ajme, koliko nas je!")

No comments:

Post a Comment