kolačići

Thursday, October 8, 2015

Zeleni pinđur


Poslednje pripreme za zimu su zelene boje.
Voće i povrće nema više uslova da sazri najbolje.
Ali, kako se ništa ne baca, nema razloga za brigu.
Odlučila sam da napravim Zeleni pinđur koji je po sastavu vrlo sličan Makedonskom pinđuru.
Patlidžan i u ovom slučaju ima istu boju, a paprika i paradajz su zelene boje.


Sastojci:
500 g pečenih zelenih paprika
500 g blanširanog zelenog paradajza
400 g blanširanog patlidžana
2 manje glavice belog luka
1 ravna kašičica bibera
1 kašika šećera
1-2 kašike soli
1,5-2 dl ulja
1 kašičica sirćeta
peršunov list opciono

Od ove količine ćete dobiti (okvirno) 1200 ml pinđura.


Priprema:
Samleti papriku, paradajz i patlidžan.
Dodati biber, usitnjeni beli luk, šećer i so.
Ulje dobro zagrejati, pa dodati prethodno napravljenu smesu.
Pržiti na srednjoj tempraturi oko pola sata uz povremno mešanje.
Na kraju umešati sirće i iseckan peršnov list.
Pinđur sipati u sterilisane teglice, zatvoriti ih i čuvati na uobičajen način.


Kada su paprike u pitanju, ispecite ih na uobičajen način - na plotni, na roštilju, u rerni...
Blanširanje odradite u vodi u koju ćete dodati so i šećer (na 1 l vode, 1 kašika šećera i 1 kašičica soli).


Jedna divna teta koja je, takođe, kupovala papriku, stavila mi je ovo srce u kesu.
Dok sam pekla papriku, jedna peteljka je ispala iz pleha.
Ostavila sam je da se dobo zapeče kako bi poslužila za dekoraciju.
A peršunov list?!
On raste u "mojoj" bašti.



4 comments: