kolačići

Wednesday, January 7, 2015

Posni medenjaci


Pošto je velika većina postila tokom Božićnog posta, odlučila sam da napravim posne medenjake kako bi svi bili srećni i zadovoljni ;).
Kombinovala sam razne sastojke i začine. Napravila puno medenjaka, ali  jedino što sam zaboravila jeste da objavim ovaj recept na blogu.
Sastojci su davno napisani kao i priprema, ali zaboravila sam da ubacim fotografije i otkrijem tajnu široj javnosti ;).
Verovatno bi recept ostao neobjavljen da me juče jedan čitalac nije pitao kada ću otkriti tajnu izrade posnih medenjaka.
Kao što sam već napominjala, kod mene nema tajni, nema laži, nema prevare ;).

Posni medenjaci sa lešnikom, se nalaze OVDE.


Pravila sam ih sa kakaom, domaćom mešanom marmeladom, sa integralnim brašnom...


Oblikovala sam ih na razne načine - rukom pravila kuglice, pravila rolnice, pa nožem sekla komade, vadila ih modlicama...


Akcenat je bio na pakovanju ;):

                   
Najpopularnije su bile teglice, a najtraženiji žuti medenjaci.


Neophodni sastojci:
200 gr brašna
70 gr margarina
50 gr šećera
1/2 kašičice sode bikarbone
1/4 kašičice cimeta
1 kašičica vanilin šećera
1 kašičica rendane kore od narandže
po prstohvat đumbira i kurkume


sirup:
30 ml šećera
30 ml vode
1 puna kašičica meda



Priprema:
Prvo skuvati sirup koji služi za sjedinjavanje suvih sastojaka (umesto sirupa, možete koristiti mešavinu marmelade i meda).
Šećer i vodu prokuvati, potrebno je da vri 2-3 minuta.
Kada se sirup malo prohladi, dodati med i mešati dok se on ne otopi.
Dok se sirup hladi, sjedniti sve suve sastojke, dobro ih istrljati kako bi se margarin sjedinio sa brašnom.
Napraviti udubljenje i sipati sirup. Potom umesiti glatko testo. Ostaviti ga odstoji oko 10 minuta u zamrzivaču.
Od testa praviti kuglice prečnika oko 2 cm ili veće, po želji. Ređati u pleh sa minimalnim razmakom od 2-3 cm između medenjaka. Peći na 170 stepeni oko 10 minuta.
P.S. S obzirom da je svako brašno različito, ne upija istu količinu tečnosti, ukoliko vam je smesa tvrda, dodajte još malo otopljenog meda.



No comments:

Post a Comment