kolačići

Thursday, May 22, 2014

I malo je dovoljno...

Većina od nas shvata, ali ne može u potpunosti da razume situaciju u kojoj se našla zemlja našla.

Svih  ovih dana nisam znala kako da na direktan način pomognem  ljudima u nevolji.
Uz napomenu da sam na indirektan način bila vrlo uključena u celokupnu situaciju, a verujem i informisanija od većine drugih - što zbog toga što uglavnom čitam između redova, što zbog vrlo pouzdanih izvora.

U kući uvek imam od svega po malo za ne daj Bože, a sada je, izgleda, to vreme upravo i došlo.
Mislila sam da će moj doprinos biti jako mali i da se neće ni osetiti. Pitala sam kako će ljudi u Crvenom krstu reagovati - da li će me gledati čudno?!
A onda, setila sam se matematike iz osnovne škole i počela da sabiram, množim i na kraju delim.
Kada bi pola stanovnika Srbije kupilo npr. po 1l tečnog sapuna i jedno pakovanje anibakterijskih maramica, koliko bi to bilo?!
Plus  kada se sve to podeli na one kojima su ista sredstva neophodna, da li je to malo ili dovoljno?!
I malo može biti više nego dovoljno.

Mediji kao da su mi isprali mozak po tom pitanju.

Malo, malo, pa se javn ličnosti slikaju sa svojim donacijama.
A ja sam se pitala koliko bih ja dala ljudima koja je pogodila ova elementarna nepogoda da sam nanjihovim mestima!
Za sebe umem da kažem da mi Bog nikada ne daje mnogo jer bih previše davala drugima.
Ali to se ne odnosi na ovu situaciju - sada ništa nije ni premalo ni previše, zar ne?!
Čak sam na ulici srela majku sa detetom koja je nosila paket vode i čekala da ja prođem kako bi je dete fotografisalo.
A ja, kao prava - usporila i krajičkom oka gledala poziranje  za neku od socijalnih mreža.
Hm?! Šta reći, a ne zapklati?!
Pitala sam se da li ljudi zaista misle da će im komšije zameriti ako ne pokažu javno svoju humanost.
Ja sam od onih koji ćute i rade...

Možda ostavljam utisak hladne i uzdržane oosbe, ali definitivno to nisam.
Setila sam se reči jednog gospodina, čije ime ne znam, i koji me jednom prilikom utešio rekavši:
"U današnje vreme treba znati gledati u ogledalo, a kamoli u TV!"
Prava stvar za ovu situaciju.
Dragi moji, nemojte se osvrtati na ono što nam mediji prezentiraju, nemojte se osećati manje vredno što ne možete da napravite selfije sa brdom humanitarne pomoći, što ne možete da izjavite da ste uplatili milione na humanitarni račun...

I zato: 
Proleteri svih zemalja, ujedinite se!

 Obavezno kliknite OVDE i pogledajte kako još možete da pomognete.

I oni su živa bića, bez njih ne možemo. Ako želite da pomognete životinjama, kliknite OVDE

Sms nikada nije na odmet!

Nemojte stvarati paniku ni sebi ni drugima. Pratite tekstove poput ovog OVDE

Kontakt telefoni dežurnih službi za pomoć građanima nalaze se OVDE

Spakovala sam sve što sam imala, isključivo novo, kupila još par sitnica, napravila spisak kako bih olakšala volonterima u sortiranju, i krenula u Crveni krst!
Isto to možete i vi!
Ako donirate igračke, potrudite se da to budu plastične ili gumene igračke, nikako plišane, krpene i slično, zbog higijene.
Napomena:
Broj telefona koji svima može biti od koristi koja god informacija o sanaciji posledica poplava da je nekome potrebna je 0800/222-333!
Naše malo biće nekome dovoljno.

Napomena: Većina fotografija je preuzeta sa interneta.

2 comments:

  1. Kristina, tvoje malo je nekome mnogo i nikada se nemoj ustručavati da daš ono što možeš,koliko god to malo izgledalo.
    Ovo je moj moto, koga se držim celog života "Naučila sam davati, ne zbog toga što MNOGO IMAM, već zato što ZNAM,kako je kad NEMAŠ.
    Topli pozdrav iz daleke Kanade.

    ReplyDelete