kolačići

Thursday, March 27, 2014

TESTENINA SA ZAČINIMA



Pre par dana sam posetila jedan lep i "ukusan" italijanski restoran. Nisam jela testeninu već neke njihove druge specijalitete poput raznoraznih sireva, kanapea sa maslinama, sa tartufima i slično.

Bilo je tu svega i svačega. Raznoraznih salama, ili kako oni to kažu: salame, poput milano salame i sličnih. Nisam uspela da zapamtim sva imena. Previše je to bilo informacija za mene za tako kratko vreme.

Pa onda vina... Pa carpaccio... Pa pršuta-prosciutto... Pa hleb-pane, moram priznati da sam u njemu najviše uživala ;).

Saznala sam dosta toga o njihov hrani, ishrani, "ritualima" tokom obroka. Oni jednostavno znaju da uživaju u hrani. Divno je biti deo njihovog društva prilikom nekog od obroka. Svašta nešto i još po nešto sam i videla i čula.

Zaista mi je žao što sam probala samo mali deo svega toga zbog mog vegetarijaskog opredeljenja, ali sa zadovoljstvom sam ih posmatrala kako uživaju u svojoj hrani. Videla kako sireve umaču u med i čudila se jer nisam baš ljubitelj slatko-slanih ukusa ;)... Kako oni gustiraju vina...
Medom  sam se zasladila na kraju večere :)

Žao mi je što u pisanoj formi ne mogu da dočaram zvuk njihovog melodičnog jezika.

Pod utiskom italijanske kuhinje, odlučila sam da za ručak pripremim testeninu.

Testenina pripremljena na ovaj način može stati rame uz rame nekoj italijanskoj testenini.

Italijani kažu da je tajna njihove testenine u izboru sira.

Pošto ne volim "jake" sireve, odlučila sam se za mocarelu, a vi svakako možete odabrati neki drugi, možda pekorino, parmezan... Onaj u kom najviše uživate. Njihov savet je da sir umočite u med pre nego što ga probate.

Kažu da med pojačava ukus sira, ako sam dobro razumela...


Neophodni sastojci:
200 g testenine
1,5 dl domaćeg soka od paradajza
1 čen belog luka
1 kašičica suvog, crnog, luka
1/2 kašičice morske soli
1 kašika maslinovog ulja
po 1/3  kašičice sledećih začina:
origano
bosiljak
ruzmarin
prstohvat bibera

za dekoraciju:
50 gr crnih maslina
50 gr svežeg paradajza
50 g mocarele


Priprema.
Testeninu skuvati prema uputstvu sa kesice, ali kuvati je tri minuta kraće. Testenina treba da bude tvrda za zagriz-al dente.
Nakon toga ocediti vodu.
Sok od paradajza staviti da provri, pa dodati sve ostale navede sastojke,  osim sastojaka za dekoraciju.
Beli luk sitno iseckati.
U tu smesu staviti testeninu i kuvati tri minuta, dok se testenina ne sjedini sa sosom.
Masline, paradajz i mocarelu sitno iseckati i posuti po testtenini prilikom služenja.
Masline, paradajz i mocarela ne služe samo za dekoraciju već daju dodatni ukus pripremljenoj testenini.

Buon appetito! :)

No comments:

Post a Comment